11 aprilie 2014

Paste Bolognese

Pastele sunt, dintotdeauna, preferatele mele. De aceea nu imi pot imagina destinatie de vacanta mai buna ca Italia, cand vine vorba de mancare.

Desi prefer pastele cu sosuri albe, uneori imi este pofta de paste bolognese. Am incercat paste bolognese in multe locuri si, desi este o reteta clasica, le-am gasit destul de diferite de la un restaurant la altul. Uneori chiar m-au dezamagit.

Paste Bolognese

Am gasit de curand o reteta care se proclama "autentica", am incercat-o si am fost incantata de rezultat. Au fost cele mai bune paste bolognese pe care le-am mancat vreodata.

Nu uitati insa ca, in comparatie cu alte retete de paste, pastele bolognese necesita un timp mai lung de preparare, aproximativ doua ore. Eu le-am facut intr-o zi ploioasa...

Ingrediente:
  • 500 grame carne tocata de vita
  • 3 felii de bacon 
  • 300 grame de paste (ideal tagliatelle, eu am folosit insa fettuccine)
  • o ceapa mare, tocata
  • 2 catei de usturoi
  • 1 morcov ras
  • o jumatate de telina rasa
  • 2 linguri ulei de masline
  • o crenguta de rozmarin proaspat 
  • cateva frunze de busuioc
  • o frunza de dafin
  • 500 grame rosii tocate
  • 200 ml vin rosu
  • 50 grame parmezan ras 
  • sare, piper
Mod de preparare:

Taie feliile de bacon in fasii de aproximativ un centimetru si prajeste-le in doua linguri de ulei de masline. Adauga ceapa si usturoiul si prajeste-le pana se inmoaie. Adauga frunzele de rozmarin taiate marunt si frunza de dafin, morcovul si telina. Cand legumele incep sa se inmoaie adauga carnea de vita. Prajeste pana se rumeneste carnea, apoi adauga vinul. Asezoneaza cu sare si piper. Lasa suficient de mult timp, pana cand carnea este gatita (cam o ora si jumatate), fara ca vinul sa isi reduca volumul mai mult de jumatate. Adauga apoi si rosiile, si mai lasa aproximativ 10 minute.

Separat fierbe pastele in apa cu sare, dupa instructiunile de pe ambalaj. Cand sunt gata scurge-le intr-o sita si imparte-le in farfurii. Adauga sosul. La sfarsit presara parmezan, piper si decoreaza cu frunze de busuioc.

Eu eram asa de nerabdatoare sa le gust, incat am uitat si sa adaug parmezanul in prima faza. Abia mi-a mai stat mintea la fotografii, am trecut imediat la masa...

Pofta buna! 

Paste Bolognese

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu